Monday, 28 January 2019

کیا سومنات کا مندر واقعی محمود غزنوی نے گرایا یا انگریز کی سازش؟؟؟

کیا سومنات کا مندر واقعی محمود غزنوی نے گرایا یا انگریز کی سازش؟؟؟
تحریر:۰ سالار سکندر
 ﺭﻭﻣﯿﻼ ﺗﮭﺎﭘﺮ ﻧﮯ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﭘﺎﮎ ﻭﮨﻨﺪ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯿﮟ ﮔﻮﺭﮮ ﮐﯽ ﺑﺪﺩﯾﺎﻧﺘﯽ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﯼ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ : ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﯽ ﺑﮩﺖ ﺳﯽ ﺁﻭﺍﺯﯾﮟ ‏( Somantha: the many voices of history ‏) ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﮐﯽ ﮨﮯ۔
ﺍﺱ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻧﮯ ﻗﺪﯾﻢ ﺳﻨﺴﮑﺮﺕ ﺍﻭﺭ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﮐﮯ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺷﻮﺍﮨﺪ ﺳﮯ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﮐﯽ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﮐﮯ ﻋﻈﯿﻢ ﻣﻨﺪﺭ ﮐﯽ ﺗﺒﺎﮨﯽ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﮮ ﺑﺖ ﮐﻮ ﺗﻮﮌﻧﺎ، ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺳﮯ ﺳﻮﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﻟﺖ ﮐﺎ ﻧﮑﺎﻟﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺩﻭﻟﺖ ﮐﻮ ﻟﻮﭦ ﮐﺮ ﻏﺰﻧﯽ ﻟﮯ ﺟﺎﻧﺎ، ﯾﮧ ﺳﺎﺭﯼ ﮐﮩﺎﻧﯽ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺗﺮﺍﺷﯽ ﮔﺌﯽ۔ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﮨﯽ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﮐﻮ ﺑﺖ ﺷﮑﻦ ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﺩﮮ ﮐﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﺍﺱ ﮐﮯ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﮐﯽ ﻋﻈﻤﺖ ﺍﻭﺭ ﮨﻨﺪﻭﻭٔﮞ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﮐﺸﯽ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ۔
ﺍﺱ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺑﺪﺩﯾﺎﻧﺘﯽ ﮐﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﺑﺮﻃﺎﻧﻮﯼ ﭘﺎﺭﻟﯿﻤﻨﭧ ﮐﯽ 1843 ﮐﯽ ﺍﺱ ﺑﺤﺚ ﺳﮯ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺟﺴﮯ ‏( The proclamation of gates ‏) ﯾﻌﻨﯽ ﺩﺭﻭﺍﺯﻭﮞ ﮐﯽ ﺑﺮﺁﻣﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺳﮯ ﯾﺎﺩ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﯾﮧ ﺑﺤﺚ ﮔﻮﺭﻧﺮ ﺟﻨﺮﻝ ﻻﺭﮈ ﺍﯾﻠﻦ ﺑﺮﻭ ‏( Ellen brough ‏) ﮐﮯ ﺍﺱ ﺍﻋﻼﻥ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮﺋﯽ،ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﮐﮯ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﮐﮯ ﻋﻈﯿﻢ ﻣﻨﺪﺭ ﺳﮯ ﺻﻨﺪﻝ ﮐﯽ ﻟﮑﮍﯼ ﮐﮯ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﺍﮐﮭﺎﮌ ﮐﺮ ﻏﺰﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﻧﺼﺐ ﮐﯿﺌﮯ ﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ، ﯾﮧ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﺎ ﺍﺛﺎﺛﮧ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﻭﺍﭘﺲ ﻻﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔ﭘﺎﺭﻟﯿﻤﻨﭧ ﮐﯽ ﺑﺤﺚ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﯾﮧ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮐﮧ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﮐﮯ ﻣﻨﺪﺭ ﮐﯽ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﺩﺭﺍﺻﻞ ﮨﻨﺪﻭ ﻗﻮﻡ ﮐﯽ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﯼ ﺗﻮﮨﯿﻦ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺩﺭﻭﺍﺯﻭﮞ ﮐﻮ ﻭﺍﭘﺲ ﻻﮐﺮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻋﺰﺕ ﺑﺤﺎﻝ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ۔

ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮐﺎ ﺍﺱ ﺑﺤﺚ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮨﯽ ﻣﻘﺼﺪ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﮨﻨﺪﻭ ﻗﻮﻡ ﮐﻮ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺟﻨﮓ ﻣﯿﮟ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﻼﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﭘﻮﺭﮮ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﭘﺮ ﯾﮧ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮐﺎ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﭘﺮ ﮐﺲ ﻗﺪﺭ ﮐﻨﭩﺮﻭﻝ ﮨﮯ۔ ﯾﻮﮞ ﺍﯾﮏ ﻣﻘﺎﻣﯽ ﻓﻮﺟﯽ ﺑﮭﺮﺗﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ۔ﻏﺰﻧﯽ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭﻭﺍﺯﻭﮞ ﮐﻮ ﺍﮐﮭﺎﮌﺍ ﮔﯿﺎ ۔ ﺟﺐ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﻻﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ ﺍﻥ ﭘﺮ ﮐﻨﻨﺪﮦ ﺁﯾﺎﺕِ ﻗﺮﺍٓﻧﯽ ﻧﮯ ﺑﮭﺎﻧﮉﺍ ﭘﮭﻮﮌ ﺩﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﺗﻮ ﺩﻭﺭ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮨﻨﺪﻭ ﻣﺬﮨﺐ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﻌﻠﻖ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﺁﺝ ﺑﮭﯽ ﺁﮔﺮﮦ ﮐﮯ ﻗﻠﻌﮯ ﮐﮯ ﺍﺳﭩﻮﺭ ﺭﻭﻡ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﮮ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔

ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﮐﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺳﯽ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮐﮯ ﺟﮭﻮﭦ ﮐﻮ ﻣﺘﻌﺼﺐ ﮨﻨﺪﻭﻭٔﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﺸﻌﻞِ ﺭﺍﮦ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﮯ ﻓﻮﺭﺍً ﺑﻌﺪ ﮨﯽ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﮐﺎ ﻣﻨﺪﺭ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﯼ۔ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺳﺮﻏﻨﮧ ﮐﮯ ﺍﯾﻢ ﻣﻨﺸﯽ ﺗﮭﺎ، ﺟﺲ ﻧﮯ ﮔﺠﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻟﮑﮭﯽ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﮐﻮ ﭘﻮﺭﮮ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﮐﮯ ﮨﻨﺪﻭ ﻣﺬﮨﺐ ﮐﯽ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﻼﻣﺖ ﺍﻭﺭ ﺑﯿﺮﻭﻧﯽ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﻣﻘﺎﺑﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﮐﯽ ﺟﺪﻭﺟﮩﺪ ﮐﺎ ﺍﺳﺘﮭﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎ۔
ﺗﻤﺎﻡ ﮨﻨﺪﻭ ﻗﻮﻡ ﭘﺮﺳﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﻧﺎ، ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﮐﮯ ﺣﻤﻠﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﻨﮧ ﺗﻮﮌ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺟﻮﺍﺏ ﮨﻮﮔﺎ۔ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮐﯽ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﺮﺩﮦ ﺍﺳﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﺟﺬﺑﺎﺗﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﮐﻮ ﺑﺖ ﺷﮑﻦ ﮐﺎ ﻟﻘﺐ ﺩﮮ ﮐﺮ ﺍﯾﮏ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮯ ﮐﮯ ﺩﻓﺎﻉ ﭘﺮ ﺯﻣﯿﻦ ﻭ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﮐﮯ ﻗﻼﺑﮯ ﻣﻼﺋﮯ ﺟﺲ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺑﮩﺖ ﮨﯽ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺗﮭﯽ۔
ﺭﻭﻣﯿﻼ ﺗﮭﺎﭘﺮ ﮐﮩﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﺻﻞ ﺳﻨﺴﮑﺮﺕ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﮯ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻣﺂﺧﺬ ﮐﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﮟ ﺣﯿﺮﺍﻥ ﺭﮦ ﮔﺌﯽ ﮐﮧ ﻭﮨﺎﮞ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﻧﺎﻡ ﮐﺎ ﺷﮩﺮ ﺗﻮ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﻭﮨﺎﮞ ﮐﺴﯽ ﺑﮍﮮ ﻣﻨﺪﺭ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻠﺘﺎ۔ ﺟﺐ ﮐﮧ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﮐﮯ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﺁﻧﮯ ﺳﮯ ﺑﮩﺖ ﭘﮩﻠﮯ ﺟﯿﻦ ﻣﺖ ﮐﮯ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻣﻮﺍﺩ ﺳﮯ ﭘﺘﮧ ﭼﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﻣﻨﺪﺭﮐﻮ ﺗﺒﺎﮦ ﮐﯿﺎ۔
ﺍﺱ ﻣﻨﺪﺭ ﮐﯽ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﮐﻮ ﻭﮦ ﻣﮩﺎﻭﯾﺮﮐﯽ ﺷﯿﻮ ﮐﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﻓﺘﺢ ﮐﯽ ﻋﻼﻣﺖ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺭﻭﻣﯿﻼ ﺗﮭﺎ ﭘﺮ ﺣﯿﺮﺍﻧﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺟﯿﻦ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﻭﺭ ﺳﻨﺴﮑﺮﺕ ﮐﮯ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻣﻮﺍﺩ ﮐﻮ ﺑﮩﺖ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺳﮯ ﺟﺎﻧﭽﺎ ﺍﻭﺭ ﭘﺮﮐﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﮈﮬﻮﻧﮉﻧﮯ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﮐﯽ ﮐﮧ ﮐﮩﯿﮟ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﮐﮯ ﻣﻨﺪﺭ ﭘﺮ ﺣﻤﻠﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻟﻮﭦ ﻣﺎﺭ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﻣﻠﮯ، ﻟﯿﮑﻦ ﻣﺠﮭﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺫﮐﺮ ﺗﮏ ﻧﮧ ﻣﻼ۔
ﺟﺐ ﮐﮧ ﺁﺝ ﮐﮯ ﮨﻨﺪﻭ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﺷﺪﯾﺪ ﺩﺭﺩ ﺍﻭﺭ ﮐﺮﺏ ﺳﮯ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﯿﺴﮯ ﯾﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﯽ ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﮐﮩﺎﻧﯽ ﮨﻮ۔ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﮐﯽ ﺁﻣﺪ ﺍﻭﺭ ﻟﮍﺍﺋﯽ ﮐﻮ ﺟﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺳﻨﺴﮑﺮﺕ ﮐﮯ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻣﺂﺧﺬ ﺍﯾﮏ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﺳﮯ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺐ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮐﮯ ﺳﻮ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ﻭﮦ ﺑﺎﻟﮑﻞ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﺟﯿﺴﮯ ﯾﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮨﯽ ﻧﮧ ﺗﮭﺎ۔ ﺟﺐ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻣﻨﺪﺭ ﮐﯽ ﺁﺭﺍﺋﺶ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﯾﮏ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺟﯿﻦ ﺍﻭﺭ ﺳﻨﺴﮑﺮﺕ ﮐﮯ ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﺑﮩﺖ ﮐﭽﮫ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﮐﺎ ﺷﮩﺮ ﮨﻨﺪﻭ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺗﺎﺟﺮﻭﮞ ﮐﺎ ﺷﮩﺮ ﺗﮭﺎ، ﺟﮩﺎﮞ ﮨﻨﺪﻭ ﺭﺍﺟﮧ ﻧﮯ ﻋﺮﺏ ﮐﮯ ﺗﺎﺟﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﺩﯼ ﺗﮭﯽ۔ ﺭﻭﻣﯿﻼ ﺗﮭﺎ ﭘﺮ ﮐﮩﺘﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺑﻮﮨﺮﮦ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺗﺎﺟﺮ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﮐﺘﺒﮧ ﺍﺳﮯ ﻣﻼ ،ﺟﻮ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﺷﮩﺮ ﮐﮯ ﺩﻓﺎﻉ ﻣﯿﮟ ﻣﺎﺭﺍ ﮔﯿﺎ۔

ﯾﮧ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺑﺪﺩﯾﺎﻧﺘﯽ ﮐﺐ ﺷﺮﻭ ﻉ ﮨﻮﺋﯽ؟؟؟
 1872 ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﺳﺮﮐﺎﺭ ﮐﯽ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﻣﯿﮟ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺧﯿﮟ H.M.Elliot ﺍﻭﺭ Ed.John Dowson ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﺮﺗﺐ ﮐﯽ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺗﮭﺎ ‏( History of India as told by its own historians ‏) ﺍِﺱ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﻮ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﻣﻘﺼﺪ ﯾﮧ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﻧﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﺍﯾﮏ ﻣﻨﻘﺴﻢ ﻣﻠﮏ ﮨﮯ، ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﮨﺮ ﻭﻗﺖ ﺁﭘﺲ ﻣﯿﮟ ﺩﺳﺖ ﻭ ﮔﺮﯾﺒﺎﻥ ﺭﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ، ﺍﭘﻨﮯ ﺧﻼﻑ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺣﻤﻠﻮﮞ ﮐﺎ ﺩﻓﺎﻉ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﮯ۔
ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭ ﺧﻮﻧﺨﻮﺍﺭ ﮨﯿﮟ، ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺷﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﺻﺮﻑ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﮨﯽ ﭘﺮ ﺍﻣﻦ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺘﺤﮑﻢ ﺭﮐﮫ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﭘﺎﮎ ﻭﮨﻨﺪ ﮐﮯ ﮨﺮ ﻧﺼﺎﺏ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺑﻮﮞ ﻣﯿﮟ، ﺩﺍﻧﺸﻮﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻋﺎﻡ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﮐﮩﺎﻧﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﯽ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﯽ ﺟﮭﻮﭨﯽ ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﯿﮟ ﺁﺝ ﺑﮭﯽ ﮔﻮﻧﺠﺘﯽ ﺭﮨﺘﯽ ﮨﯿﮟ۔ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﻟﭩﯿﺮﺍ ﺗﮭﺎ، ﺍﻭﺭﻧﮓ ﺯﯾﺐ ﻇﺎﻟﻢ ﺗﮭﺎ، ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﻧﮯ ﮨﻨﺪﻭﺅﮞ ﭘﺮ ﻇﻠﻢ ﮐﯿﺎ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﻨﺪﺭ ﺗﺒﺎﮦ ﮐﯿﺌﮯ، ﺍﻧﺎﺭ ﮐﻠﯽ ﺍﯾﮏ ﺟﯿﺘﺎ ﺟﺎﮔﺘﺎ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺗﮭﯽ، ﺍﮐﺒﺮ ﺑﮩﺖ ﺭﻭﺍﺩﺍﺭ ﺗﮭﺎ، ﺍﯾﺴﯽ ﮐﺘﻨﯽ ﮐﮩﺎﻧﯿﺎﮞ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﺱ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﮔﺮﺩﺵ ﮐﺮ ﺭﮨﯽ ﮨﯿﮟ۔
ﻟﯿﮑﻦ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﯾﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﭘﮍﮬﺎﺗﺎ ﮐﮧ ﻣﻨﺪﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﺗﺒﺎﮦ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻟﻮﭨﻨﺎ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺭﺍﺟﺎﺅﮞ ﮐﺎ ﺻﺪﯾﻮﮞ ﺳﮯ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔ ’’ ﭼﮭﻮﻻ ‘‘ ﺍﻭﺭ ’’ ﭼﺎﻟﻮﮐﺎ ‘‘ ﮐﺎ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺟﻮ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﮐﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﭘﺮ ﺣﮑﻤﺮﺍﻥ ﺗﮭﮯ، ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ‏( Epigraphic account ‏) ﺑﺘﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﺮﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺪﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﻟﻮﭨﺘﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﺒﺎﮦ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﺎ ﮐﮧ ﺍﭘﻨﯽ ﺩﮬﺎﮎ ﻗﺎﺋﻢ ﮐﺮ ﺳﮑﯿﮟ.
 642 ﻋﯿﺴﻮﯼ ﻣﯿﮟ ﻧﺮﺳﻤﮩﺎﻭﻣِﻦ ﺟﻮ ’’ ﭘﺎﻟﻮﺍ ‘‘ ﺑﺎﺩﺷﺎﮦ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﻧﮯ ’’ ﭼﺎﻟﻮ ﮐﺎ ‘‘ ﮐﮯ ﺩﺍﺭﺍﻟﺤﮑﻮﻣﺖ ﻭﺍﭘﺘﯽ ﮐﻮ ﻓﺘﺢ ﮐﯿﺎ ﺗﻮ ﮔﻨﯿﺶ ﮐﮯ ﻣﻨﺪﺭ ﮐﻮ ﺗﺒﺎﮦ ﮐﺮ ﮐﮯ ﻣﻮﺭﺗﯽ ﻭﮨﺎﮞ ﺳﮯ ﻟﮯ ﮔﯿﺎ۔
ﺍﺱ ﮐﮯ ﭘﭽﺎﺱ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ ’’ ﭼﺎﻟﻮ ﮐﺎ ‘‘ ﮐﺎ ﺑﺎﺩﺷﺎﮦ ﻭﻧﺎﺩﺗﯿﺎ ﻧﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﮐﻮ ﻓﺘﺢ ﮐﯿﺎ، ﮔﻨﯿﺶ ﮐﯽ ﻣﻮﺭﺗﯽ ﺑﮭﯽ ﻭﺍﭘﺲ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺁﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻣﻨﺪﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﺗﺒﺎﮦ ﮐﺮ ﮐﮯ ﮔﻨﮕﺎ ﺍﻭﺭ ﺟﻤﻨﺎ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﮐﺌﯽ ﻣﻮﺭﺗﯿﺎﮞﺪﮐﻦ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺁﯾﺎ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﯽ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﺭﺍﺷﺘﺮﺍ ﮐﻮﺗﺎ ﮐﮯ ﺑﺎﺩﺷﺎﮦ ﮔﻮﻧﺪﺍ ﻧﮯ ﭘﮭﯿﻼﺋﯽ ﺟﺲ ﻧﮯ ﻧﻮﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﻋﯿﺴﻮﯼ ﻣﯿﮟ ﮐﻨﭽﯽ ﭘﻮﺭﻡ ﻓﺘﺢ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺳﺮﯼ ﻟﻨﮑﺎ ﺳﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﻨﺪﺭﻭﮞ ﮐﮯ ﺑﺖ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﺮ ﺷﯿﻮ ﮐﮯ ﻣﻨﺪﺭ ﻣﯿﮟ ﺭﮐﮫ ﺩﯾﮯ۔ ﺍﺟﻨﺘﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻮﺭﺍ ﮐﯽ ﺑﺪﮪ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮔﺎﮨﻮﮞ ﮐﻮ ﺧﺘﻢ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺷﯿﻮ ﺍﻭﺭ ﮔﻨﮕﺎ ﮐﯽ ﻣﻮﺭﺗﯿﺎﮞ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﻣﻨﺪﺭ ﺑﻨﺎ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ۔
 ﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﺘﺎﺗﺎ ﮐﮧ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯿﮟ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮔﺎﮦ ﮐﻮ ﺗﺒﺎﮦ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺁﻏﺎﺯ ﺳﮑﻨﺪﺭ ﺍﻋﻈﻢ ﻧﮯ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﭘﺮﺳﯽ ﭘﻮﻟﺲ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﮔﺎﮦ ﺗﺒﺎﮦ ﮐﺮ ﮐﮯ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔

ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﮐﯽ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﮐﯽ ﮐﮩﺎﻧﯽ ﺑﮭﯽ ﻭﯾﺴﯽ ﮨﯽ ﮨﮯ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﻧﮯ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺑﺪﺩﯾﺎﻧﺘﯽ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﯿﺎ ﮐﮧ ﺍﺳﮑﻨﺪﺭﯾﮧ ﻣﯿﮟ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﺳﺐ ﺳﮯ ﻗﺪﯾﻢ ﻻ ﺋﺒﺮﯾﺮﯼ ﮐﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮؓ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺟﻼﯾﺎ ﮔﯿﺎ۔ ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﯾﮧ ﻻﺋﺒﺮﯾﺮﯼ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺁﻣﺪ ﺳﮯ ﭼﮫ ﺳﻮ ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﻣﺴﯿﺢ ﻣﯿﮟ ﺟﻼ ﺩﯼ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭ ﺭ ﺍﺳﮯ ﺭﻭﻡ ﮐﮯ ﺑﺎﺩﺷﺎﮦ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﭘﺮ ﺟﻼﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔
ﺍﻧﮕﺮﯾﺰ ﻣﻮﺭﺧﯿﻦ ﻧﮯ ﯾﮧ ﺟﮭﻮﭦ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺟﺲ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ﺳﮯ ﺑﻐﺾ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﮐﻮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﺎ ﺣﺼﮧ ﺑﻨﺎ ﻟﯿﺎ۔ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺟﺲ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﺍﺳﻼﻡ ﺳﮯ ﺑﻐﺾ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﻧﮯ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻏﺰﻧﻮﯼ ﺍﻭﺭ ﺳﻮﻣﻨﺎﺕ ﮐﮯ ﻗﺼﮯ ﮐﻮ ﺍﯾﺴﺎ ﻟﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺟﮭﻮﭦ ﺑﮭﯽ ﺳﭻ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮨﻮ۔

0 comments:

اگر ممکن ہے تو اپنا تبصرہ تحریر کریں

اہم اطلاع :- غیر متعلق,غیر اخلاقی اور ذاتیات پر مبنی تبصرہ سے پرہیز کیجئے, مصنف ایسا تبصرہ حذف کرنے کا حق رکھتا ہے نیز مصنف کا مبصر کی رائے سے متفق ہونا ضروری نہیں۔

اگر آپ کے کمپوٹر میں اردو کی بورڈ انسٹال نہیں ہے تو اردو میں تبصرہ کرنے کے لیے ذیل کے اردو ایڈیٹر میں تبصرہ لکھ کر اسے تبصروں کے خانے میں کاپی پیسٹ کرکے شائع کردیں۔